تشدید فشارها بر پخشان عزیزی، فعال سیاسی کُرد در زندان اوین

پخشان عزیزی

پخشان عزیزی، فعال سیاسی کُرد و روزنامه‌نگار، که در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، بار دیگر با اتهامات جدید روبرو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۳، این فعال مدنی به اتهام «بغی» از طریق « اتهام «بغی»» توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ایمان افشاری» به اعدام محکوم شد.

علاوه بر حکم اعدام، پخشان عزیزی به اتهام «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور» به چهار سال حبس تعزیری نیز محکوم شده است. این حکم در حالی صادر شده که وی طی ۸ ماه بازداشت و بازجویی از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳، در پرونده‌ای جدید که توسط شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین گشوده شده است، پخشان عزیزی به اتهام «آشوب در زندان» در ارتباط با برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ متهم شده است.

سه عضو خانواده پخشان عزیزی نیز به اتهام «مساعدت مجرم برای فرار از محاکمه و محکومیت» هر یک به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

پخشان عزیزی در تاریخ ۲۵ آبان‌ ١٣٨٨ در تجمع اعتراضی دانشجویان کُرد دانشگاه تهران نیز بازداشت شده بود. این فعال زن کُرد پس از مدتی از ایران خارج شده بود و طی سال‌های اخیر در اقلیم کردستان عراق اقامت داشت.

در آذرماه ١٤٠٢، پخشان عزیزی پس از چهار ماه بازجویی از بند ٢٠٩ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

در نامه‌ای سرگشاده از زندان اوین، پخشان عزیزی به شکنجه‌های خود در سلول انفرادی و نگهداری‌‌اش در شرایط غیرانسانی اشاره کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل