تداوم وضعیت بحرانی سارا جهانی؛ فعال حقوق زنان محبوس در زندان لاکان رشت از دریافت خدمات پزشکی مناسب محروم است

سارا جهانی

سارا جهانی، فعال حقوق زنان و مبتلا به بیماری ام اس، که در زندان لاکان رشت محبوس است، علیرغم وخامت حال جسمانی، همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس گزارش‌ها، خانم جهانی در روزهای اخیر به دلیل تشدید بیماری و عدم رسیدگی پزشکی، دچار اسپاسم عضلانی شده و در زندان زمین خورده است.

این فعال حقوق زنان در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود. اما مجدداً در تاریخ ۸ مرداد ۱۴۰۳ برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان لاکان رشت منتقل شد.

حکم محکومیت خانم جهانی که به اتهامات عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی صادر شده است، در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۳ تایید شد.

خانم جهانی به همراه ده تن دیگر از فعالین حقوق زنان در گیلان در اواخر خرداد ۱۴۰۳ به شعبه اجرای احکام دادسرای رشت ارجاع داده شد.

با وجود درخواست‌ها و پیگیری‌ها، اجرای حکم حبس خانم جهانی به دلیل وضعیت پزشکی وی به طور موقت متوقف شده بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که مسئولین زندان و دستگاه قضایی همچنان از ارائه خدمات پزشکی مناسب به این فعال حقوق زنان خودداری می‌کنند.

محرومیت سارا جهانی از خدمات پزشکی مناسب در زندان، نمونه‌ای بارز از نقض حقوق زندانیان و به ویژه زندانیان بیمار در ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید