محکومیت وفا احمدپور و دانیال مقدم به حبس و محدودیت‌های اجتماعی

وفا احمدپور و دانیال مقدم

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو هنرمند و فعال اجتماعی، توسط دادگاه انقلاب شیراز هر یک به یک سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو هنرمند به اتهام تبلیغ علیه نظام به این محکومیت‌ها دست یافته‌اند. حکم حبس آنها نیز تحت نظارت پابند الکترونیکی در خارج از زندان اجرا خواهد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این دو هنرمند در تاریخ شانزدهم مردادماه در دادگاه انقلاب شیراز برگزار شده بود.

دانیال مقدم و وفا احمدپور در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شدند. پس از مدتی، آنها به بازداشتگاه مرکزی زندان عادل آباد شیراز انتقال داده شدند.

دانیال مقدم در تاریخ شانزدهم تیرماه با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

وفا احمدپور نیز پیش از این محکومیت یک ساله دیگری به دلیل اتهام تبلیغ علیه نظام داشته و اکنون در زندان عادل آباد شیراز در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

با توجه به اینکه این دو هنرمند به دلیل فعالیت‌های هنری و اجتماعی خود محکوم شده‌اند، این حکم نشان‌دهنده محدود شدن شدید آزادی‌های بیان و عقیده در ایران است.

اجرای حکم حبس با پابند الکترونیکی و محدودیت‌های اجتماعی دیگر، نشان از تلاش برای کنترل و نظارت بر زندگی شخصی این هنرمندان است.

این حکم بار دیگر نگرانی‌ها در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و سرکوب مخالفان سیاسی را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید