بازگشت اجباری عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، به زندان سقز

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، که در مرخصی درمانی به سر می‌برد، روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ پس از احضار به شعبه دوم اجرای احکام کیفری سقز، بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارگری علی‌رغم نیاز مبرم به ادامه درمان و قرار داشتن در مرخصی استعلاجی، مجدداً روانه زندان شد.

آقای اسماعیلی در تاریخ پنجم خردادماه با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی، برای انجام آنژیوگرافی و ادامه درمان، به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود.

این فعال کارگری در مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز به اتهامات “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” و “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام” به ۱۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

حکم صادره علیه آقای اسماعیلی در دیوان عالی کشور تأیید شد و وی در تاریخ بیست و دوم آبان سال گذشته جهت تحمل حبس راهی زندان سقز شد.

لازم به ذکر است که عثمان اسماعیلی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود، سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.
این فعال کارگری در تاریخ نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در سقز بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۲ از زندان سقز آزاد شد.

بازگشت اجباری این فعال کارگری به زندان در حالی صورت می‌گیرد که وی به بیماری تنگی کانال نخاع مبتلا بوده و نیازمند عمل جراحی است.

این اقدام نهادهای قضایی و امنیتی نگرانی‌ها در خصوص وضعیت سلامت و حقوق این فعال کارگری را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید