پایان اعتصاب غذای شکیلا منفرد در زندان اوین

شکیلا منفرد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، پس از ۱۳ روز اعتصاب غذا، روز دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم منفرد از تاریخ نهم مردادماه ۱۴۰۳ دست به اعتصاب غذا زده بود. دلیل این اعتصاب، گشایش پرونده جدیدی علیه وی در دوران حبس و صدور کیفرخواست به اتهامات تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم و آسایش عمومی بوده است.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ بازداشت و پس از طی مراحل دادرسی به اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام به ۶ سال حبس محکوم شد. این حکم در مراحل تجدیدنظر به ۴ سال و ۲ ماه کاهش یافت.

در دی ماه ۱۴۰۰، پرونده جدیدی علیه وی در دادگاه انقلاب تهران گشوده شد و به اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام و نشر اکاذیب به دو سال و هشت ماه حبس و ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. همچنین در فروردین ماه ۱۴۰۳، در پرونده دیگری به ۱۲ ماه حبس، دو سال تبعید و مجازات‌های تکمیلی محکوم گردید.

شایان ذکر است که در تاریخ ششم تیرماه ۱۴۰۳، شکیلا منفرد در حالی که در مرخصی درمانی بود، به دلیل عدم تمدید مرخصی، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این اقدام با واکنش گسترده فعالان حقوق بشر روبرو شد.

ادامه بازداشت و صدور احکام جدید علیه شکیلا منفرد، نشان‌دهنده فشارهای وارده بر زندانیان سیاسی در ایران است. اعتصاب غذا به عنوان یکی از روش‌های اعتراضی زندانیان، نشان از وضعیت بغرنج و ناامنی آن‌ها در زندان دارد.

جامعه مدنی و نهادهای حقوق بشری خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و پایان دادن به سرکوب و خشونت علیه فعالان مدنی هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید