بازداشت و انتقال ابراهیم مددی، فعال کارگری، به زندان اوین

ابراهیم مددی

ابراهیم مددی، فعال کارگری و عضو سابق هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ پس از مراجعه به اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای مددی که دارای مشکلات سلامتی متعددی از جمله دیابت، فشار خون و مشکلات شنوایی است، پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های صنفی خود بارها بازداشت و زندانی شده بود.

آقای مددی، در سال ۱۳۹۴، وی به مدت ۲۲ روز بازداشت و سپس با قرار کفالت آزاد شد. در سال ۱۳۹۵، به اتهامات امنیتی به ۵ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد که این حکم در نهایت در سال ۱۳۹۷ تایید شد. با این حال، حکم مذکور در دیوان عالی کشور نقض و در نهایت به یک سال حبس کاهش یافت.

شایان ذکر است که آقای مددی در سال ۱۳۹۱ نیز به دلیل فعالیت‌های صنفی به ۳ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود.

بازداشت و انتقال ابراهیم مددی به زندان، بار دیگر نشان‌دهنده ادامه فشارها بر فعالان کارگری و مدنی در ایران است. محکومیت‌های طولانی مدت، شرایط نامناسب زندان و مشکلات سلامتی زندانیان سیاسی از جمله مواردی هستند که نگرانی‌های جدی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را برانگیخته‌اند.

این رویداد نشان می‌دهد که چگونه فعالان مدنی به دلیل دفاع از حقوق کارگران و فعالیت‌های صنفی خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. جامعه مدنی و نهادهای حقوق بشری خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و پایان دادن به سرکوب و خشونت علیه فعالان مدنی هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید