محکومیت امید فراغت، روزنامه‌نگار، به شش ماه حبس

امید فراغت

امید فراغت، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم محکومیت آقای فراغت به اتهام تبلیغ علیه نظام، اخیراً صادر و به وی ابلاغ شده است. نکته قابل توجه این است که مسئولان قضایی از ارائه جزئیات بیشتر درباره پرونده، از جمله مصادیق اتهامی و دلایل صدور حکم، خودداری کرده‌اند.

جلسات دادرسی این پرونده در دو نوبت، در تاریخ‌های بیست و چهارم اردیبهشت ماه و شانزدهم مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شده بود.

پیش از این نیز در اسفند ماه ۱۴۰۲، امید فراغت توسط شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج به دو سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود.

محکومیت‌های مکرر امید فراغت به اتهاماتی مبهم و کلی، نشان از ادامه فشارها بر فعالان رسانه‌ای و محدودیت‌های فزاینده بر آزادی بیان در ایران دارد. عدم ارائه دلایل کافی برای صدور احکام قضایی نیز نگرانی‌ها درباره رعایت اصول دادرسی عادلانه را افزایش می‌دهد.

این رویداد بار دیگر بر اهمیت آزادی بیان و نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی تاکید می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه فعالان رسانه‌ای در ایران به دلیل انجام وظایف حرفه‌ای خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

جامعه مدنی و نهادهای حقوق بشری خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و پایان دادن به سرکوب و خشونت علیه فعالان مدنی هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید