مرتضی کیوانلو جهت تحمل حبس به زندان سبزوار منتقل شد

مرتضی کیوانلو

مرتضی کیوانلو، شهروند اهل شهرستان جغتای، در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادگستری جغتای، بازداشت و جهت تحمل حبس ۷ ماه و ۱۵ روز به زندان سبزوار منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای کیوانلو پیش‌تر در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال گذشته نیز توسط نیروهای امنیتی در سبزوار بازداشت شده بود و پس از حدود ۲۰ روز با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

محکومیت وی به حبس ناشی از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی است که در خرداد ماه ۱۴۰۳ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سبزوار صادر و پس از تایید در دادگاه تجدیدنظر، اکنون لازم الاجرا شده است.

براساس اطلاعات دریافتی، آقای کیوانلو در سال گذشته نیز به اتهام مشابهی محکوم شده بود که حکم آن به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمد. همچنین وی در پرونده‌ای دیگر توسط دادگاه کیفری جغتای به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

مرتضی کیوانلو، متولد ۱۳۶۲ و پدر دو فرزند، از شهروندان فعال در فضای مجازی بوده است. بازداشت و حبس وی در حالی صورت می‌گیرد که آزادی بیان و فعالیت‌های مدنی در ایران با محدودیت‌های شدیدی روبرو است.

این رویداد بار دیگر نگرانی‌ها درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و نقض آزادی‌های مدنی را افزایش داده است. جامعه مدنی و نهادهای حقوق بشری خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و پایان دادن به سرکوب و خشونت علیه فعالان مدنی هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید