آزادی رعنا کورکور پس ۲۷ روز بازداشت با تودیع وثیقه از زندان اوین

رعنا کورکور

رعنا کورکور، خواهر عباس کورکور (زندانی سیاسی محکوم به اعدام)، پس از ۲۷ روز بازداشت و با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی و قرار کفالت صد و پنجاه میلیون تومانی، روز شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم کورکور در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی در دادسرای پاکدشت با دو پرونده مجزا مواجه شده بود.

لازم به ذکر است که بخش دیگری از پرونده خانم کورکور، با توجه به اظهارات وکیل مدافع وی، در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وکیل مدافع خانم کورکور اعلام کرده است که برخی ادعاهای مطرح شده در پرونده، از سوی موکلش پذیرفته شده است.

عباس کورکور، برادر رعنا کورکور، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری است که به اعدام محکوم شده است. حکم اعدام وی اواخر سال گذشته توسط دیوان عالی کشور تایید شده و پرونده وی به شعبه اجرای احکام دادگاه ایذه ارجاع شده است.

آزادی رعنا کورکور با تودیع وثیقه سنگین صورت گرفته است. این امر نشان می‌دهد که آزادی وی مشروط بوده و پرونده قضایی وی همچنان مفتوح است. بازداشت و آزادی مشروط فعالان مدنی و سیاسی در ایران، نشان‌دهنده محدودیت‌های فزاینده بر آزادی‌های فردی و مدنی در این کشور است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید