تداوم بازداشت خودسرانه حسین اداک و نظیر اداک در سروآباد

حسین اداک و نظیر اداک

حسین اداک و نظیر اداک، دو شهروند اهل روستای ژیوار از توابع شهرستان سروآباد، از تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ تاکنون در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برند. این دو شهروند بدون ارائه حکم قضایی و یورش به منزلشان بازداشت شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم گذشت حدود ۲۶ روز از زمان بازداشت، محل نگهداری دقیق حسین اداک و نظیر اداک مشخص نیست و خانواده‌های آن‌ها از اطلاع دقیقی درباره وضعیتشان محروم هستند. تلاش‌های خانواده‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

تاکنون هیچ اطلاع رسمی درباره دلایل بازداشت و اتهامات وارده به این دو شهروند از سوی مقامات قضایی اعلام نشده است. این عدم شفافیت و محرومیت از دسترسی به وکیل، نقض آشکار حقوق اولیه شهروندی محسوب می‌شود.

بازداشت خودسرانه بدون ارائه حکم قضایی، یکی از مسائلی است که در سال‌های اخیر به ویژه در مورد شهروندان کُرد در ایران به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این عمل، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های فردی محسوب می‌شود و تبعات گسترده‌ای برای افراد بازداشت شده و جامعه به همراه دارد.

تداوم بازداشت و عدم دسترسی به اطلاعات دقیق درباره وضعیت بازداشت‌شدگان، نگرانی‌ها در مورد سلامت جسمانی و روانی آن‌ها را افزایش می‌دهد. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط حسین اداک و نظیر اداک و همچنین دسترسی آن‌ها به وکیل و امکان برقراری ارتباط با خانواده‌هایشان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید