احضار چهار فعال رسانه‌ای به دادگاه انقلاب آبادان

ماندانا صادقی، آرش قلعه‌گلاب، کوروش کرم‌پور

ماندانا صادقی، آرش قلعه‌گلاب، کوروش کرم‌پور و همسر خانم صادقی، رضا محمدی، چهار فعال رسانه‌ای، روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ به دادگاه انقلاب آبادان احضار شدند. این احضار در ارتباط با پرونده‌ای است که از پاییز سال ۱۴۰۱ برای آن‌ها تشکیل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماندانا صادقی و رضا محمدی در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در آبادان بازداشت و به اهواز منتقل شدند.

آرش قلعه‌گلاب نیز در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۱ در مقابل ساختمان متروپل آبادان بازداشت شد. هر سه نفر پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شدند.

کوروش کرم‌پور نیز پیشتر در اسفند ماه ۱۴۰۰ به همراه ماندانا صادقی به اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” محاکمه شده بود که در نهایت از اتهامات انتسابی تبرئه شده بودند.

احضار مجدد این فعالان رسانه‌ای به دادگاه در حالی صورت می‌گیرد که آن‌ها پیشتر نیز بازداشت و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند. این امر نگرانی‌ها در مورد نقض آزادی بیان و حق فعالیت‌های مدنی در ایران را افزایش می‌دهد.

محرومیت از حق دفاع مناسب، بازداشت‌های خودسرانه و احضارهای مکرر به دادگاه، نمونه‌هایی از محدودیت‌های فزاینده بر آزادی بیان و فعالیت‌های مدنی در ایران است. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران بازداشت شده در ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید