تداوم بازداشت خودسرانه ناهید بهروزی، شهروند بهائی

ناهید بهروزی

ناهید بهروزی، شهروند بهائی ساکن شهرستان فردیس، از تاریخ هشتم مرداد ماه ۱۴۰۳ تاکنون در بازداشت به سر می‌برد. نیروهای امنیتی در جریان بازداشت منزل وی را تفتیش کرده و وسایل شخصی او را ضبط نموده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم گذشت ۱۱ روز از زمان دستگیری تاکنون هیچ دلیل رسمی برای بازداشت خانم بهروزی ارائه نشده است.

با توجه به سابقه طولانی‌مدت نقض حقوق بهائیان در ایران، می‌توان حدس زد که این بازداشت به دلیل باورهای دینی وی صورت گرفته است.

بازداشت شهروندان بهائی به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان، نمونه‌ای بارز از نقض آزادی دین و مذهب در ایران است. دولت ایران به طور سیستماتیک حقوق اقلیت‌های مذهبی به ویژه بهائیان را نقض می‌کند و آن‌ها را از بسیاری از حقوق اولیه خود محروم می‌سازد.

این در حالی است که طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، هر فرد حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بازداشت ناهید بهروزی، بار دیگر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر پایبند نیست و به سرکوب مخالفان و اقلیت‌ها ادامه می‌دهد. جامعه جهانی باید نسبت به این اقدامات غیرقانونی واکنش نشان داده و از دولت ایران بخواهد تا به حقوق اساسی شهروندان خود احترام بگذارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید