بازداشت یک شهروند بلوچ در زاهدان

سعید براهویی

روز پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بلوچ به نام سعید براهویی ۲۸ ساله، فرزند غلام حیدر و ساکن زاهدان، در پی یورش نیروهای نظامی و امنیتی به منزل شخصی‌اش در منطقه شیرآباد زاهدان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در ساعت ۶ صبح روز پنج‌شنبه با حضور چندین خودروی نظامی و اطلاعاتی با ورود به منزل آقای براهویی، وی را بازداشت کرده و بدون ارائه هرگونه توضیح یا دستوری قضایی، از محل خارج کرده‌اند.

تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد دلایل بازداشت سعید براهویی و محل نگهداری وی منتشر نشده است. خانواده و دوستان این شهروند بلوچ از وضعیت وی بی‌خبر بوده و نگرانی جدی در مورد سلامت و امنیت او دارند.

بازداشت‌های خودسرانه و بدون ارائه دلایل قانونی، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های فردی است. این گونه اقدامات موجب تشدید تنش‌های اجتماعی و افزایش بی‌اعتمادی مردم به نهادهای امنیتی می‌شود.

لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از بازداشت‌های جمعی و خودسرانه فعالان مدنی و اجتماعی در مناطق مختلف ایران، به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، منتشر شده است. این اقدامات با واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی روبرو شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل