تداوم بازداشت طولانی‌مدت هومن صیدالی، پس از ۱۹ ماه حبس در زندان شیبان اهواز

هومن صیدالی

هومن صیدالی، شهروند اهل ایذه، از تاریخ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ به اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شده است. با گذشت بیش از ۱۹ ماه از زمان بازداشت، وی همچنان در بند ۸ این زندان به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز برای آزادی موقت صیدالی، قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان صادر کرده است. با توجه به عدم توانایی مالی خانواده وی برای تأمین این مبلغ، صیدالی کماکان در زندان باقی مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده صیدالی ضمن تأیید این خبر، بر وضعیت نامعلوم وی و تداوم بازداشت طولانی‌مدت‌اش ابراز نگرانی کرده است.

با وجود تلاش‌های خانواده و وکیل صیدالی برای آزادی وی، تاکنون هیچ اقدام مؤثری برای تغییر وضعیت او صورت نگرفته است. این در حالی است که نگهداری طولانی‌مدت یک فرد در بازداشت بدون محاکمه عادلانه و صدور حکم قطعی، نقض آشکار حقوق بشر محسوب می‌شود.

تداوم بازداشت‌های طولانی‌مدت و بلاتکلیفی زندانیان سیاسی در ایران، موجی از اعتراضات را در داخل و خارج از کشور برانگیخته است. فعالان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید