اعزام مهدی صالح یزدانی به مرخصی کوتاه‌مدت از زندان اوین

مهدی صالح یزدانی

مهدی صالح یزدانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ به مرخصی کوتاه‌مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس اطلاعات دریافتی، اعزام آقای یزدانی به مرخصی با تودیع وثیقه به مدت هفت روز صورت گرفته است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر گفت: “آقای یزدانی که پیش از بازداشت به راننده تاکسی بوده، حالا باید برای ترخیص خودرو که تنها منبع درآمد خود و دخترش است، مبلغ شش میلیون تومان پرداخت کند. اما متاسفانه با توجه به اینکه او در زندان بوده و به دلیل عدم توانایی مالی، تاکنون موفق به پرداخت این مبلغ نشده است.”

مهدی صالح یزدانی در تاریخ بیست و هفتم آذر ۱۴۰۱، توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در شهریار بازداشت شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاه های این نهاد امنیتی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

آقای یزدانی چندی بعد در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بابت اتهامات محاربه از طریق تحریق بنای مسجد و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

این زندانی سیاسی نهایتا اواخر سال ۱۴۰۲، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار از بابت اتهام محاربه از طریق تحریق مسجدی در اطراف شهریار به ده سال حبس در زندان کهنوج محکوم شد.

وکیل مدافع آقای یزدانی به اتهام مذکور درخواست فرجام خواهی کرده و اکنون پرونده موکلش در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

وی در تاریخ بیست و یکم فروردین ۱۴۰۲، به همراه چند تن از زندانی سیاسی و عقیدتی از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد. اکنون وی در بند هشت زندان اوین نگهداری میشود.

مهدی صالح یزدانی، فرزند کیهان و زهرا، متولد ۱۳۴۷، پدر یک دختر و ساکن شهریار است. وی قبل از بازداشت راننده تاکسی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید