تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نسیمه اسلام زهی در زندان اوین

بازداشت

نسیمه اسلام زهی، شهروند سنی مذهب، از شهریور ماه سال گذشته (۱۴۰۲) به همراه همسر و فرزندش در شهرستان ملارد بازداشت و پس از مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در شهریور ماه ۱۴۰۲، خانم اسلام زهی و همسرش در دادسرای استان سیستان و بلوچستان به اتهام عضویت در گروه “ستیزه‌جو داعش” تفهیم اتهام شدند. با وجود گذشت بیش از یازده ماه از زمان دستگیری، همچنان دادگاهی برای آن‌ها برگزار نشده و وضعیت آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نسیمه اسلام زهی و همسرش از زمان بازداشت تاکنون امکان ملاقات حضوری با یکدیگر نداشته‌اند. همچنین، خانم اسلام زهی حدود سه ماه پیش در زندان اوین فرزند دوم خود را به دنیا آورده است.

فرزند اول خانم اسلام زهی به نام عایشه که حدودا دو ساله است، در زمان بازداشت به بهزیستی سپرده شده و تاکنون به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

خانم اسلام زهی حدود سه ماه را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و سه ماه دیگر را در سلول‌های چند نفره این بازداشتگاه سپری کرده است. نهایتا در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

بر اساس گزارشات نیروهای امنیتی، خانم اسلام زهی و همسرش در زمان بازداشت حامل سلاح بوده‌اند. همچنین، همسر خانم اسلام زهی که اصالتا اهل استان‌های کردنشین است، در یکی از اتاق‌های چند نفره در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

با توجه به اطلاعات موجود، وضعیت نسیمه اسلام زهی و خانواده‌اش بسیار نگران‌کننده است. محرومیت از دسترسی به وکیل، عدم برگزاری دادگاه، جدایی از همسر و فرزندان و شرایط نامناسب زندان از جمله مواردی هستند که نگرانی‌ها را در مورد وضعیت این خانواده افزایش داده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید