محکومیت افسانه بایگان به مجازات‌های نقدی و تکمیلی

افسانه بایگان

افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون، توسط شعبه ۱۰۹۷ کیفری دو مجتمع قضائی ارشاد به پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی و محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و خروج از کشور محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این حکم در پی اتهام “انتشار تصاویر مبتذل” صادر شده است.

محمدرضا اعتصام، وکیل خانم بایگان، اعلام کرده است که موکلش به ۹۱ روز حبس تعزیری نیز محکوم شده که با پرداخت جزای نقدی جایگزین شده است.

علاوه بر مجازات‌های اصلی، خانم بایگان به ۱۸ ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور نیز محکوم شده است.

وکیل مدافع خانم بایگان معتقد است که تصاویر منتشر شده توسط موکلش با تعریف قانونی “مبتذل” مطابقت ندارد و مجازات‌های تکمیلی صادر شده نیز متناسب با جرم ارتکابی نیست.

در جلسه دادگاه، اتهام اصلی علیه خانم بایگان انتشار عکس‌هایی در اینستاگرام عنوان شده بود.

گفتنی است که این اولین محکومیت افسانه بایگان به دلیل عدم رعایت قوانین حجاب و فعالیت در فضای مجازی نیست.

چندی پیش، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ از تشکیل پرونده قضائی دیگری برای افسانه بایگان به دلیل “کشف حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی” خبر داده بود.

در تیر ماه سال گذشته نیز این بازیگر به دلیل عدم رعایت “حجاب اجباری” به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

اواخر تیرماه ۱۴۰۲، المیرا نوری زینال، دیگر وکیل مدافع خانم بایگان از اجرای حکم غیرقطعی موکل خود مبنی بر قطع شدن سیم‌کارت و احضار وی به پلیس امنیت عمومی خبر داده بود.

افسانه بایگان پیشتر نیز از احضار خود به دادگاه به دلیل “در معرض قرار دادن شی‌ای که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی” خبر داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید