بازگشت شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، به زندان اوین پس از اعتصاب غذا

شکیلا منفرد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، پس از سه روز بستری در بیمارستان طالقانی در پی اعتصاب غذا، شامگاه یکشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳ به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم منفرد از تاریخ ۹ مردادماه در اعتراض به پرونده‌سازی جدید علیه خود در دوران حبس، دست به اعتصاب غذا زده بود. این پرونده با شکایت معاون دادستان و اتهاماتی همچون تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم و آسایش عمومی علیه وی تشکیل شده است.

شکیلا منفرد پیشتر در تاریخ ۶ تیرماه ۱۴۰۳، حین مرخصی درمانی و در حالی که مراحل درمان وی به پایان نرسیده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ بازداشت و پس از طی مراحل قانونی، به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به ۶ سال حبس محکوم شد.

در ادامه، در سال ۱۴۰۰ و در دوران حبس، پرونده‌های دیگری علیه وی تشکیل و به محکومیت‌های قبلی وی افزوده شد.

لازم به ذکر است که شکیلا منفرد در تاریخ ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” نیز مورد تعقیب قضایی قرار گرفت که در نهایت برای این پرونده قرار منع تعقیب صادر شد.

با این حال، در فروردین ماه ۱۴۰۳، وی به دلیل پرونده‌سازی جدید در دوران حبس، به ۱۲ ماه حبس، ۲ سال تبعید و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

بازگشت شکیلا منفرد به زندان در حالی صورت می‌گیرد که وی از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نیست و به دلیل اعتصاب غذا، سلامتی‌اش به شدت به خطر افتاده است.

این اقدام مقامات قضایی، نگرانی‌ها درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و سرکوب مخالفان سیاسی را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید