تعیین زمان رسیدگی مجدد به پرونده توماج صالحی پس از نقض حکم اعدام

توماج صالحی

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و زندانی سیاسی، روز یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ در شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان حاضر خواهد شد تا به اتهامات جدید مطروحه علیه وی رسیدگی شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این جلسه دادگاه پس از آن برگزار می‌شود که حکم اعدام صادره برای توماج صالحی در اوایل تیرماه ۱۴۰۳ توسط دیوان عالی کشور نقض شد. با این حال، به جای آزادی، پرونده وی برای رسیدگی مجدد به اتهامات جدید به دادگاه انقلاب اصفهان ارجاع شد.

توماج صالحی در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۲ در بابل بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. اتهامات جدیدی علیه وی مطرح شد و قرار بازداشت موقت برایش صادر گردید.

پیش از این، در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲، جلسه دادگاه توماج صالحی در شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شده بود و دو اتهام جدید به پرونده وی اضافه شده بود.

توماج صالحی در تیرماه ۱۴۰۲ به شش سال و سه ماه حبس محکوم شده بود که این حکم نیز با نقض حکم اعدام، ملغی شد.

لازم به ذکر است که توماج صالحی در اوایل آبان ۱۴۰۱ نیز در رابطه با اعتراضات سراسری بازداشت شده بود.

خبرگزاری‌های رسمی ادعا کرده بودند که وی قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشته است، ادعایی که توسط نزدیکان وی تکذیب شده است.

توماج صالحی، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص اعتراضات اخیر، همواره مورد توجه رسانه‌ها و فعالان حقوق بشر بوده است.

تعیین زمان رسیدگی مجدد به پرونده توماج صالحی، نشان می‌دهد که فشارها بر این فعال مدنی همچنان ادامه دارد و وی همچنان با اتهامات مختلف روبرو است.

فعالین حقوق بشری نگران هستند که این دادگاه نیز تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار گرفته و حکم ناعادلانه‌ای برای توماج صالحی صادر شود.

آنها خواستار آزادی بی‌قید و شرط توماج صالحی و سایر زندانیان سیاسی شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید