مریم مهرابی، معلم اصفهانی، به شش سال حبس محکوم شد

مریم مهرابی

مریم مهرابی، معلم ساکن اصفهان، روز یکشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس حکم صادره، خانم مهرابی به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور” محکوم شده است. همچنین وی به مدت دو سال از حق اشتغال و خروج از کشور محروم شده است.

این معلم اصفهانی در تاریخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ایشان در اعتراض به بلاتکلیفی در بازداشت، دست به اعتصاب غذا زده بود.

خانم مهرابی پیشتر در اسفند ۱۴۰۱ نیز به دلیل پیگیری پرونده برادرش، محمود مهرابی که به اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده، بازداشت شده بود.

لازم به ذکر است که مریم مهرابی از حق دسترسی به وکیل محروم بوده و بخشی از پرونده وی در دادگاه کیفری دو اصفهان در حال رسیدگی است.

این حکم در حالی صادر می‌شود که محمود مهرابی، برادر مریم مهرابی، نیز به اعدام محکوم شده است. خانواده مهرابی به دلیل فعالیت‌های مدنی و پیگیری حقوقی پرونده برادر خود، تحت فشارهای شدید قرار دارند.

محکومیت مریم مهرابی به شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی، نشان از تشدید سرکوب فعالان مدنی و خانواده‌های دادخواه در ایران دارد.

این حکم بار دیگر نگرانی‌ها درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و نقض حقوق شهروندان به ویژه زنان و خانواده‌های دادخواه را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید