تداوم بازداشت و بلاتکلیفی گزارشی از آخرین وضعیت وریشه مرادی در زندان اوین

وریشه مرادی

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی، فعال سیاسی کرد، که قرار بود در روز یکشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شود، به دلیل عدم حضور وی در دادگاه لغو شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم مرادی با انتشار نامه‌ای اعلام کرده است که به نشانه اعتراض به صدور احکام اعدام برای شریفه محمدی و پخشان عزیزی، در دادگاه حاضر نخواهد شد و چنین دادگاهی را به رسمیت نمی‌شناسد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شده بود و اتهامات وی بغی و عضویت در یکی از گروه‌های اپوزیسیون مخالف نظام اعلام شده بود.

وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ در حومه سنندج بازداشت و پس از گذراندن مدتی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ نیز جلسه دادگاه وی به دلیل عدم حضور مستشار محمدرضا عموزاد برگزار نشد.

از اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، وریشه مرادی به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، از ملاقات با خانواده و وکیل خود محروم شده است.

این فعال سیاسی از تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می‌برد و وضعیت او نگرانی‌های جدی را در مورد نقض حقوق بشر در ایران ایجاد کرده است.

تداوم بازداشت و محرومیت از حق ملاقات، نشان از اعمال فشار بر این فعال سیاسی و نقض حقوق اولیه وی دارد.

صدور احکام اعدام برای شریفه محمدی و پخشان عزیزی و اعتراض وریشه مرادی به این احکام، نشان از وخامت اوضاع حقوق بشر در ایران و سرکوب مخالفان سیاسی است.

این رویدادها بار دیگر ضرورت توجه جامعه جهانی به وضعیت حقوق بشر در ایران و حمایت از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی را برجسته می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید