آزادی هستی امیری با پایان دوران محکومیت از زندان اوین

هستی امیری

هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، پس از گذراندن مدتی از حبس یک ساله خود به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، با کاهش محکومت به چهار ماه حبس، از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، خانم امیری با پایان محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. امیری در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه سال گذشته، به دلیل شرکت در اعتراضات دانشجویی علیه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان مدارس، مورد پیگرد قضایی قرار گرفته بود.

محکومیت اولیه یک ساله خانم امیری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر و سپس در دادگاه تجدیدنظر تایید شد. با این حال، پیگیری‌های حقوقی و درخواست اعاده دادرسی، منجر به کاهش محکومت وی به چهار ماه حبس گردید.

خانم امیری در مردادماه ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره چندی بعد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ نوزدهم تیرماه همان سال، در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه سال گذشته، خانم امیری در دادسرای اوین تفهیم اتهام شد. این پرونده در پی اعتراض به مسمومیت سریالی دانش‌ آموزان مدارس علیه او گشوده شد.

هستی امیری پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید