بازداشت و انتقال مریم دریسی جهت اجرای حکم حبس، به زندان عادل آباد شیراز

مریم دریسی

مریم دریسی، دانشجوی اهل کازرون، در روز شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، جهت اجرای حکم حبس یک‌ساله، بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی پیش‌تر در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ به اتهاماتی از قبیل تبلیغ علیه نظام و کشف حجاب، از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب کازرون محکوم شده بود. حکم صادره پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر استان فارس، قطعی و آماده اجرا گردید.

خانم دریسی در گذشته نیز سوابق قضایی داشته است. وی در تاریخ بیست و سوم مهر ماه ۱۴۰۱ بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود. همچنین، در آذر ماه همان سال به اتهاماتی همچون اخلال در نظم عمومی و کشف حجاب به حبس و شلاق محکوم گردید. در پرونده دیگری نیز به اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود.

در بهمن ماه ۱۴۰۱، دادگاه تجدیدنظر استان فارس، حکم محکومیت خانم دریسی را به بیست و دو ماه و هفده روز حبس تعزیری کاهش داد. با توجه به اصل اجرای مجازات اشد، حکم پانزده ماه حبس برای وی قابل اجرا بود.

در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مریم دریسی جهت اجرای حکم حبس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. پس از گذشت حدود نه ماه از دوران محکومیت خود، وی در تاریخ شانزدهم بهمن ۱۴۰۲ تحت نظارت پابند الکترونیکی آزاد شد و باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان سپری می‌کرد.

با این حال، با توجه به صدور احکام قطعی قبلی، در تاریخ سیزدهم مرداد ماه ۱۴۰۳، حکم یک ساله حبس وی مجدداً اجرا شد و به زندان عادل آباد شیراز منتقل گردید.

مریم دریسی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ساوه و اهل شهرستان کازرون می‌باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید