۱۰ روز روز گذشت؛ تداوم بازداشت علی آدینه زاده و ملاقات با خانواده

علی آدینه زاده و مرضیه آدینه زاده

علی آدینه زاده، پدر ابوالفضل آدینه زاده (نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱)، از روز چهارشنبه سوم مرداد ۱۴۰۳ در زندان قوچان به سر می‌برد. با گذشت ۱۰ روز از زمان بازداشت، وضعیت این شهروند همچنان نامشخص و بلاتکلیف است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرضیه آدینه زاده، فرزند علی آدینه زاده، در روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد که پس از چند روز پیگیری، مادرش موفق شده است با پدرش در زندان ملاقات کند.

علی‌رغم شرایط سخت زندان و تهدیدهای صورت گرفته، وی با روحیه‌ای قوی به خانواده‌اش اطمینان داده و آنان را به استقامت در برابر فشارها دعوت کرده است.

علی آدینه زاده پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود با برخوردهای قضایی مواجه شده بود. بازداشت اخیر وی در حالی صورت گرفته است که خانواده آدینه زاده به دنبال پیگیری حقوقی مرگ فرزندشان هستند.

بازداشت علی آدینه زاده و فشار بر خانواده وی، نشان‌دهنده ادامه سیاست سرکوب و انتقام‌جویی علیه خانواده‌های جانباختگان اعتراضات ۱۴۰۱ است.

محرومیت از آزادی، بلاتکلیفی و فشارهای روانی بر زندانیان سیاسی از جمله علی آدینه زاده، نمونه‌ای بارز از نقض حقوق بشر در ایران است.

جامعه مدنی و سازمان‌های حقوق بشری بارها نسبت به وضعیت اسفبار زندانیان سیاسی در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنان شده‌اند.

انتظار می‌رود جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر نسبت به وضعیت علی آدینه زاده و سایر زندانیان سیاسی در ایران واکنش نشان داده و از دولت ایران بخواهند تا به تعهدات خود در زمینه رعایت حقوق بشر عمل کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید