عدم ارائه خدمات درمانی مناسب به جمال عاملی، زندانی سیاسی در زندان اوین

جمال عاملی

جمال عاملی، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، از ابتدای محکومیت خود با بی‌توجهی مسئولان زندان به وضعیت وخیم جسمانی خود روبرو بوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای عاملی که به بیماری خودایمنی مبتلاست، به دلیل عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب و داروهای مورد نیاز، با عواقب جدی بیماری خود از جمله درگیری ستون فقرات مواجه شده است.

با وجود درخواست‌های مکرر جمال عاملی و خانواده‌اش برای اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان و انجام آزمایشات پزشکی لازم، مسئولان زندان تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.

این در حالی است که عدم رسیدگی به موقع به بیماری آقای عاملی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی وی به دنبال داشته باشد.

جمال عاملی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ پس از احضار به شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل شد. حکم یک سال حبس تعزیری وی در بهمن ماه ۱۴۰۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده بود.

اتهامات وارده به آقای عاملی «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» بوده است.

با توجه به سوابق بازداشت و احضارهای قبلی جمال عاملی به دلیل فعالیت‌های مدنی، می‌توان گفت که وی به دلیل اعتقادات و فعالیت‌های خود هدف آزار و اذیت قرار گرفته است.

محرومیت از حق دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، یکی از مصادیق بارز نقض حقوق بشر در زندان‌ها است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید