یازدهمین روز از اعتصاب غذای حافظ فروحی و منوچهر فلاح در زندان لاکان رشت

حافظ فروحی و منوچهر فلاح

حافظ فروحی و منوچهر فلاح، دو زندانی سیاسی گیلک، در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده‌های خود و عدم پذیرش وثیقه، از روز دوشنبه اول مرداد ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو زندانی که به ترتیب ۱۹ و ۱۴ ماه را بدون حکم قطعی در زندان لاکان رشت سپری کرده‌اند، با ورود به هشتمین روز اعتصاب، وضعیت جسمانی‌شان نگران‌کننده شده است.

حافظ فروحی و منوچهر فلاح در نامه‌ای که همزمان با آغاز اعتصاب غذا منتشر کردند، اعلام نموده‌اند که اعتصاب غذا تنها راه باقی‌مانده برای شنیده شدن صدای اعتراض آن‌هاست. آن‌ها در این نامه به بلاتکلیفی طولانی‌مدت خود در زندان و عدم رسیدگی به درخواست‌هایشان اشاره کرده‌اند.

حافظ فروحی و منوچهر فلاح، در جریان اعتراضات سراسری در گیلان در تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۱ بازداشت شدند و از آن زمان تاکنون در زندان لاکان رشت در بازداشت به سر می‌برند.

لازم به ذکر است که اعتصاب غذا یک اقدام بسیار خطرناک است که می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای سلامتی فرد اعتصاب‌کننده داشته باشد.

خانواده‌ها و دوستان این دو زندانی سیاسی نگران وضعیت جسمانی آن‌ها هستند و از مسئولین قضایی و امنیتی خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شده‌اند.

این خبر بار دیگر نشان می‌دهد که وضعیت زندانیان سیاسی در ایران همچنان بحرانی است و بسیاری از آن‌ها با مشکلات عدیده‌ای از جمله بلاتکلیفی، شکنجه و عدم دسترسی به خدمات پزشکی مناسب روبرو هستند.

جامعه مدنی و حقوق بشری بارها نسبت به این وضعیت هشدار داده‌اند و خواستار اصلاح قوانین و بهبود شرایط زندان‌ها شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید