تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از زرین تاج مشکین قلم، در زندان اوین

بازداشت

زرین تاج (پریوش) مشکین قلم، شهروند و فعال مدنی، از اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به طور خودسرانه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. علیرغم گذشت نزدیک به سه ماه از زمان بازداشت، وی همچنان به صورت بلاتکلیف در بند زنان این زندان نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم مشکین قلم در تاریخ هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان منتقل شد. تا کنون دادگاهی برای وی برگزار نشده و اتهامات مشخصی علیه او مطرح نشده است.

بازداشت خانم مشکین قلم به اتهام “ارتباط با یکی از گروه‌های مخالف نظام” صورت گرفته است. این اتهام که اغلب برای سرکوب مخالفان و محدود کردن آزادی‌های مدنی به کار می‌رود، بدون ارائه شواهد کافی و در یک روند قضایی ناعادلانه علیه ایشان وارد شده است.

تداوم بازداشت طولانی‌مدت و بلاتکلیفی خانم مشکین قلم، نقض آشکار حقوق اساسی ایشان، از جمله حق آزادی بیان، حق دادرسی عادلانه و حق برخورد انسانی است. این وضعیت نشان‌دهنده‌ی بی‌توجهی مسئولان قضایی و زندان به حقوق زندانیان و تشدید روند سرکوب مخالفان در ایران است.

تداوم بازداشت زرین تاج مشکین قلم و شرایط نامناسب نگهداری وی در زندان، زنگ خطری برای تمام فعالان مدنی است که به دنبال دفاع از حقوق شهروندان هستند. این وضعیت نیازمند توجه جدی جامعه جهانی و اقدام فوری برای آزادی بی‌قید و شرط وی می‌باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید