آزادی احمد حسن زاده با وثیقه ۴ میلیارد تومانی؛ تداوم بازداشت و انتقال سولماز حسن‌زاده به زندان ارومیه

سولماز حسن‌زاده و احمد حسن‌زاده

در ادامه سرکوب گسترده معترضان در ایران، خانواده محمد حسن‌زاده، یکی از جان‌باختگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در بوکان، بار دیگر مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی قرار گرفتند. در تاریخ دهم مرداد ۱۴۰۳، سولماز حسن‌زاده، خواهر محمد، به بند زنان زندان ارومیه منتقل شد. پدر خانواده، احمد حسن‌زاده، نیز پس از بازداشت خشونت‌آمیز، با تودیع وثیقه ۴ میلیاردی به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس گزارش‌ها، احمد حسن‌زاده به اتهام تبلیغ علیه نظام متهم شده است. وضعیت قضایی سولماز حسن‌زاده در زندان ارومیه نیز نامشخص است.

این در حالی است که خانواده حسن‌زاده به دلیل دادخواهی برای فرزندشان و شرکت در مراسم یادبود او، تحت فشار شدید امنیتی قرار دارند.

یورش نیروهای امنیتی به منزل خانواده حسن‌زاده در تاریخ نهم مرداد ۱۴۰۳، همزمان با سالروز تولد محمد، صورت گرفت. در این یورش، علاوه بر بازداشت پدر و خواهر محمد، مادر وی و دو زن همسایه نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و مادر محمد به بیمارستان منتقل شد.

این خانواده در حالی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند که پیش از این نیز در تاریخ پنجم مهر ۱۴۰۲، سولماز حسن‌زاده به همراه سه شهروند دیگر در ایست بازرسی بوکان – سقز بازداشت شده بود. همچنین در تاریخ چهاردهم شهریور ۱۴۰۲، احمد و سولماز حسن‌زاده به اداره اطلاعات بوکان احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

محمد حسن‌زاده، جوان ۲۸ ساله اهل بوکان، در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات مردمی این شهر هدف شلیک گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و جان باخت. وی پیش از آن نیز در جریان اعتراضات، چشم چپ خود را بر اثر اصابت ساچمه از دست داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید