دادگاه انقلاب تهران: حورا نیک‌بخت به یک سال حبس محکوم شد

حورا نیک‌بخت

حورا نیک‌بخت، فعال سیاسی، در تاریخ ۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ به موجب حکمی صادره از سوی شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این حکم در پی بازداشت خودسرانه وی در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ و محاکمه‌ای ناعادلانه در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳ صادر شد.

اتهامات وارده بر خانم نیک‌بخت، “تبلیغ علیه نظام” و “اهانت به رهبری”، از جمله اتهامات مبهم و سیاسی هستند که معمولاً به منظور سرکوب مخالفان و محدود کردن آزادی‌های مشروع شهروندان در ایران به کار گرفته می‌شوند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، جلسه دادرسی این پرونده در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار گردید و حکم نهایی نیز در تاریخ ۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ در زندان به وی ابلاغ شد.

بازداشت و محکومیت خانم نیک‌بخت نشان از تشدید روند سرکوب فعالان مدنی در ایران دارد. فعالان مدنی در ایران به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود، مانند دفاع از حقوق بشر، به طور مکرر با محدودیت‌ها، بازداشت‌ها و محکومیت‌های قضایی روبرو می‌شوند.

محکومیت خانم نیک‌بخت نقض آشکار حقوق اساسی ایشان، از جمله حق آزادی بیان و حق دادرسی عادلانه است. این حکم همچنین در تضاد با تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر می‌باشد.

محکومیت خانم نیک‌بخت نشان می‌دهد که در ایران، فعالان مدنی به جای اینکه بتوانند آزادانه به فعالیت‌های خود بپردازند، با تهدید بازداشت، زندان و شکنجه روبرو هستند. این وضعیت نگران‌کننده است و نیازمند توجه جدی جامعه جهانی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل