احضار مجدد سارا سیاه‌پور، فعال صنفی معلمان، به دادسرای کرج

سارا سیاه‌پور

سارا سیاه‌پور، فعال صنفی معلمان و مدافع حقوق فرهنگیان، بار دیگر با صدور احضاریه‌ای از سوی دادسرای انقلاب کرج، به دادگاه احضار شد. این احضاریه جدید در حالی صادر می‌شود که پیشتر خانم سیاه‌پور به اتهامات سیاسی محکوم شده و حکم وی نیز قطعی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس گزارش‌ها، خانم سیاه‌پور به اتهام “تبلیغ علیه نظام” احضار شده است. این در حالی است که وی پیشتر نیز به اتهامات مشابه محکوم شده بود. صدور احضاریه جدید علیه وی، نشان از ادامه فشارها بر فعالان مدنی و تلاش برای خاموش کردن صدای منتقدان است.

خانم سیاه‌پور در گذشته به دلیل فعالیت‌های صنفی خود بازداشت و محاکمه شده بود. وی به اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” محکوم به حبس و محرومیت از برخی حقوق اجتماعی شده بود.

بر اساس احضاریه ای که در تاریخ هشتم مرداد ۱۴۰۳ توسط جانشین بازپرس شعبه ۲۱ دادسرای انقلاب کرج صادر و به خانم سیاه پور ابلاغ شده، از وی خواسته شده است تا جهت دفاع از اتهام تبلیغ علیه نظام در این شعبه حاضر شود.

پیشتر در اسفند ۱۴۰۲، خانم سیاه پور توسط هیات رسیدگی به تخلفات آموزش پرورش استان البرز از کار برکنار شده بود.

احضار مجدد این فعال صنفی، نگرانی‌ها در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و به ویژه وضعیت فعالان مدنی را افزایش داده است. استفاده از اتهامات مبهم و کلی مانند “تبلیغ علیه نظام” برای سرکوب مخالفان و منتقدان، رویه‌ای معمول در ایران است.

احضار مجدد سارا سیاه‌پور، بار دیگر نشان داد که دفاع از حقوق اساسی و آزادی‌های مدنی در ایران با چه موانعی روبرو است و فعالان مدنی برای فعالیت‌های خود چه هزینه‌هایی می‌پردازند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید