سارا جهانی، فعال حقوق زنان، به زندان لاکان رشت منتقل شد

سارا جهانی

سارا جهانی، فعال حقوق زنان و ساکن گیلان، روز دوشنبه هشتم مرداد ماه با وجود بیماری ام اس و نیاز به مراقبت‌های پزشکی، پس از مراجعه به شعبه ۵ اجرای احکام دادسرای رشت بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این در حالی است که اجرای حکم حبس وی به دلیل پیگیری وضعیت پزشکی‌اش، در اواخر تیر ماه به تعویق افتاده بود. با این وجود، مقامات قضایی بدون توجه به شرایط پزشکی این فعال حقوق زن، حکم حبس وی را اجرا کردند.

پرونده سارا جهانی به همراه ۱۰ فعال حقوق زن دیگر در گیلان، اواخر خرداد ماه به شعبه اجرای احکام دادسرای رشت ارجاع شده بود. این افراد در مرداد ماه سال گذشته بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در اسفند ماه سال گذشته برگزار و حکم بدوی آن‌ها در اوایل فرودین ماه سال جاری به آن‌ها ابلاغ شد. حکم بدوی آن‌ها نیز در خرداد ماه سال جاری توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

سارا جهانی و همراهانش به اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور محکوم شده‌اند.

لازم به ذکر است که سارا جهانی یکی از فعالان شناخته شده حقوق زنان در گیلان بوده و بارها به دلیل فعالیت‌هایش بازداشت و تحت فشار قرار گرفته است.

بیماری ام اس سارا جهانی و بی‌توجهی مسئولین قضایی به وضعیت پزشکی وی، نگرانی‌ها را در مورد سلامت این فعال حقوق زن افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید