اعزام به مرخصی حمیدرضا درستکار، زندانی سیاسی پس از ماه‌ها حبس از زندان بهبهان

حمیدرضا درستکار

حمیدرضا درستکار، فعال مدنی و زندانی سیاسی اهل بهبهان، پس از ماه‌ها تحمل حبس و فشارهای روحی و روانی، موفق شد به مرخصی کوتاه‌مدت اعزام شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی در تاریخ هفتم خرداد ماه سال جاری با دریافت ابلاغیه اجرای حکم، راهی زندان مرکزی بهبهان شد.

حمیدرضا درستکار در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در شهر بهبهان بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود. اما متأسفانه مجدداً بازداشت و به تحمل مجموعاً چهار سال و سه ماه حبس محکوم شد.

این فعال مدنی به جرم شرکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز و حمایت از حقوق مردم، به حبس طولانی‌مدت محکوم شده است. صدور چنین احکامی علیه شهروندانی که تنها خواستار آزادی و عدالت هستند، نشان از سرکوب شدید مخالفان در ایران دارد.

حمیدرضا درستکار، فرزند حبیب الله، متولد ۱۳۶۳، متاهل، اهل و ساکن شهرستان بهبهان است.

حبس حمیدرضا درستکار و بسیاری دیگر از فعالان مدنی و معترضان، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های مدنی محسوب می‌شود. این افراد به دلیل بیان نظرات خود و شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

آزادی موقت حمیدرضا درستکار، هرچند که یک گام مثبت تلقی می‌شود، اما تا زمانی که تمامی زندانیان سیاسی آزاد نشوند و به حقوق حقه خود دست نیابند، نمی‌توان به پایان یافتن این بحران امیدوار بود.

تداوم بازداشت‌های خودسرانه، صدور احکام سنگین و فشار بر فعالان مدنی، نشان از وخامت اوضاع حقوق بشر در ایران دارد. جامعه مدنی و نهادهای حقوق بشری بین‌المللی باید با صدای رسا خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و توقف هرگونه سرکوب و خشونت علیه آن‌ها شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید