آزادی موقت آمانج قربانی، فعال محیط زیست، پس از پنج روز بازداشت خودسرانه

آمانج قربانی

آمانج قربانی، فعال محیط زیست و یکی از بازداشت‌شدگان مراسم خاکسپاری اسماعیل کریمی، فعال محیط زیست جان‌باخته در جریان اطفاء حریق مراتع جنگلی کامیاران، روز دوشنبه هشتم مرداد ماه ۱۴۰۳، پس از پنج روز بازداشت با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، همانطور که پیشتر گزارش شده بود، روز چهارشنبه سوم مرداد ماه، در جریان مراسم خاکسپاری اسماعیل کریمی، نیروهای امنیتی به شدت به شرکت‌کنندگان در این مراسم حمله کرده و تعدادی از فعالان محیط زیست را بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها در حالی صورت گرفت که این افراد به دلیل علاقه‌مندی به محیط زیست و حفظ طبیعت در مراسم خاکسپاری اسماعیل کریمی شرکت کرده بودند.

بازداشت خودسرانه و بدون ارائه دلیل قانونی، ضرب و شتم و توقیف اموال شخصی از جمله اقدامات غیرقانونی نیروهای امنیتی علیه این فعالان محیط زیست بوده است.

این اقدامات نه تنها نشان‌دهنده نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در ایران است، بلکه بیانگر تلاش حکومت برای سرکوب هرگونه فعالیت مدنی و اجتماعی است.

تداوم بازداشت‌های خودسرانه، فشار بر فعالان مدنی و محیط زیستی و محدود کردن آزادی‌های بیان و تجمع، نشان از وخامت اوضاع حقوق بشر در ایران دارد. جامعه مدنی و نهادهای حقوق بشری بین‌المللی باید با صدای رسا خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی فعالان بازداشت شده و توقف هرگونه سرکوب و خشونت علیه آن‌ها شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل