مدرس زیبایی به خاطر پست‌های اینستاگرام محکوم شد

شیدا نژدمحمدزاده

شیدا نژدمحمدزاده، مدرس زیبایی و میکاپ، به اتهام انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم نژدمحمدزاده، شهروند ساکن چالوس و دارای سابقه طولانی در حوزه سلامت، به دلیل انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود با حکم دادگاه کیفری دو تهران مواجه شده است.

شعبه ۱۰۹۹ دادگاه کیفری دو تهران به ریاست قاضی محمدباقر غضنفرآبادی، خانم نژدمحمدزاده را به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد. با این حال، این حکم به پرداخت دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد.

بر اساس گزارش‌ها، قاضی پرونده در جلسه دادرسی به خانم نژدمحمدزاده اجازه دفاع کامل نداده است. وی به این مدرس زیبایی اعلام کرده که تصاویر منتشر شده از هنرجویان باید تنها از موی سر یا صورت آنها گرفته می‌شد و کلاه را نیز حجاب محسوب نمی‌کند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم نژدمحمدزاده به هرانا گفته است که پیش از تشکیل پرونده قضایی، ماموران پلیس فتا به خانم نژدمحمدزاده پیشنهاد داده بودند که در صورت حذف محتوا و ارائه اقرارنامه، پرونده‌اش مختومه خواهد شد. با این حال، علی‌رغم پذیرش این پیشنهاد، پرونده وی همچنان به جریان افتاد.

خانم نژدمحمدزاده که دارای ۱۰ سال سابقه کار در سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت است، در ابتدا به دلیل ترس از تشدید پرونده، با پیشنهاد ماموران موافقت کرده بود.

این حکم و رویه قضایی با واکنش‌های مختلفی در جامعه روبرو شده است. بسیاری از فعالان مدنی و حقوق زنان این حکم را ناعادلانه و محدودکننده آزادی بیان دانسته‌اند.

این پرونده نشان می‌دهد که در برخی موارد، تعبیر و تفسیر قوانین به گونه‌ای انجام می‌شود که آزادی‌های فردی شهروندان را محدود می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید