دادگاه انقلاب تهران: دومین جلسه دادرسی هشت متهم سیاسی برگزار شد

سیم غلامی سیمیاری، حمیدرضا سهل‌آبادی، احسان روازژیان، امین سخنور، امیر شاه ولایتی

در روز شنبه، ششم مرداد ماه ۱۴۰۲، دومین جلسه دادرسی پرونده هشت شهروند به نام‌های نسیم غلامی سیمیاری، حمیدرضا سهل‌آبادی، احسان روازژیان، امین سخنور، امیر شاه ولایتی، علی هراتی مختاری، حسین محمدحسینی و حسین اردستانی در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. ریاست این جلسه را قاضی ایمان افشاری بر عهده داشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، متهمان مذکور به اتهاماتی از قبیل اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و امنیت عمومی، تبلیغ علیه نظام، تخریب اموال عمومی، بغی و عضویت در گروه باغی متهم شده‌اند. در این جلسه، متهمان به دفاع از خود پرداختند.

لازم به ذکر است که حمیدرضا سهل‌آبادی، یکی از متهمان این پرونده، در اعتراض به احضار مجدد به دادگاه، اقدام به خودکشی کرده و در حال حاضر در بیمارستان لقمان بستری است.

اولین جلسه دادرسی این پرونده در تاریخ دهم تیرماه ۱۴۰۲ در همان شعبه برگزار شده بود.

نسیم غلامی سیمیاری: در تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از مدتی به زندان اوین منتقل شد.

حمیدرضا سهل‌آبادی: در تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ در منزل خود بازداشت شد و به زندان اوین منتقل شد. وی پیش از این به اتهام تخریب اموال عمومی محکوم شده بود.

احسان روازژیان: در تاریخ هفدهم مردادماه ۱۴۰۲ در ملایر بازداشت و پس از طی مراحل قانونی به زندان اوین منتقل شد.

امین سخنور، حسین اردستانی، علی هراتی مختاری و حسین محمدحسینی: این افراد نیز پیش‌تر بازداشت شده و برخی از آن‌ها با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

امیر شاه ولایتی: در تاریخ سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ به اتهاماتی از قبیل تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه باغی بازداشت و سپس با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید