تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یک معلول در مرکز نگهداری معلولین در بجستان

محمد اردشیر خاموشی

شهروند معلول، محمد اردشیر خاموشی، پس از انتشار مطالبی پیرامون حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، بار دیگر بازداشت و به یک مرکز نگهداری معلولین منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای خاموشی که پیش از این نیز به دلیل شرکت در اعتراضات سراسری بازداشت شده بود، در اواخر خرداد ماه پس از احضار به دادگاه انقلاب باخرز، دستگیر و به یک مرکز نگهداری معلولین در شهرستان بجستان منتقل گردید. دلیل این انتقال، نبود شرایط مناسب برای نگهداری وی در زندان اعلام شده است.

با گذشت بیش از یک ماه، آقای خاموشی همچنان تحت نظر بوده و وضعیت ایشان نامشخص باقی مانده است. پیش از این نیز، آقای خاموشی به دلیل انتشار مطالبی در خصوص حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، احضار و بازداشت شده بود.

لازم به ذکر است که آقای خاموشی به دلیل دارا بودن معلولیت، نیازمند مراقبت‌های ویژه پزشکی و توانبخشی می‌باشند.

محمد اردشیر خاموشی اوایل خرداد ماه امسال، با دریافت ابلاغیه ای به اداره اطلاعات این شهرستان احضار شده بود. احضار وی در پی انتشار مطالبی در رابطه با سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، صورت گرفت.

محمد اردشیر خاموشی، شهروند دارای معلولیت، ساکن روستای نو علیا از توابع باخرز تربت جام در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ نیز بازداشت و پس از یک ماه از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل