حمیدرضا سهل‌آبادی، زندانی سیاسی، در زندان اوین اقدام به خودکشی کرد

حمیدرضا سهل‌آبادی

حمیدرضا سهل‌آبادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، روز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در اعتراض به احضار مجدد به دادگاه، اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای سهل‌آبادی با بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرد و پس از این اقدام به بیمارستان لقمان منتقل شد. وی هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ممنوع الملاقات است.

گفته می‌شود که مسئولان زندان از ملاقات خانواده آقای سهل‌آبادی با او ممانعت می‌کنند. این موضوع نگرانی خانواده و بستگان وی را در خصوص وضعیت جسمانی او افزایش داده است.

آقای سهل‌آبادی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود بازداشت و به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

وی پیش از این نیز در مردادماه سال ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۲۰۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران، به اتهام تخریب اموال عمومی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در آذرماه همان سال در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

آقای سهل‌آبادی همچنین در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری با اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی، تبلیغ علیه نظام، تخریب اموال عمومی، بغی و عضویت در گروه باغی مواجه بود.

آقای سهل‌آبادی پیش از این نیز در سال ۱۳۸۸ سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

تاکنون خبر دقیقی از وضعیت جسمانی آقای سهل‌آبادی منتشر نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید