زندان اوین: کاظم علی‌نژاد، زندانی سیاسی، از رسیدگی پزشکی محروم است

کاظم علی‌نژاد بارائلو

کاظم علی‌نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وخامت حال جسمی و نیاز به مراقبت‌های پزشکی، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای علی‌نژاد که از بیماری‌های قلبی و دیابت رنج می‌برد، در پی زمین خوردن در حیاط زندان دچار آسیب و درد شدید در ناحیه زانو شده است. با وجود نیاز این زندانی به معاینات تخصصی و درمان، مسئولان زندان از اعزام وی به بیمارستان خودداری می‌کنند.

بر اساس گزارش منابع مطلع، وعده‌های مکرر مسئولان زندان برای اعزام آقای علی‌نژاد به بیمارستان طالقانی تهران، تاکنون به تعویق افتاده و با بهانه‌های مختلف از جمله انجام نشدن امور اداری، از این کار ممانعت به عمل آمده است.

آقای علی‌نژاد در اعتراض به این وضعیت، در هفته‌های اخیر دست به اعتصاب زده است.

کاظم علی‌نژاد بارائلو در آبان ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در اسلامشهر بازداشت و پس از یک ماه به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

وی در دی ماه سال گذشته در یک پرونده مشترک با ده متهم سیاسی دیگر، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهامات “توهین به مقدسات”، “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ترتیب به پنج سال حبس تعزیری، پنج سال حبس تعزیری و یک سال حبس محکوم شد. همچنین دو سال منع اقامت در استان تهران و سایر استان‌های مجاور، دو سال منع عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی و ضبط گوشی تلفن همراه به عنوان مجازات‌های تکمیلی برای وی در نظر گرفته شده است.

در نهایت، در اردیبهشت ماه سال جاری، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، آقای علی‌نژاد را از اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد و اتهامات “توهین به مقدسات” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” را از وی رفع کرد.

کاظم علی‌نژاد بارائلو پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

محرومیت کاظم علی‌نژاد از رسیدگی پزشکی در زندان اوین، ناقض حقوق اساسی او به عنوان یک زندانی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید