۱۶ روز بلاتکلیفی در زندان اوین؛ رعنا کورکوری خواهر محکوم به اعدام در انتظار آزادی

بازداشت

رعنا کورکوری، خواهر عباس (مجاهد) کورکوری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری محکوم به اعدام، علیرغم گذشت ۱۶ روز از زمان دستگیری، همچنان در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم کورکوری روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. هنوز از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه او اطلاعی در دست نیست.

نگار کورکوری، خواهر رعنا، خبر بازداشت او را اعلام کرده و گفته است که برای آزادی او وثیقه میلیاردی تعیین شده است، اما خانواده قادر به تامین این وثیقه نیستند.

عباس (مجاهد) کورکوری، برادر رعنا، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ است که در زندان شیبان اهواز محبوس است. اواخر سال ۱۴۰۲ حکم اعدام او توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

بازداشت رعنا کورکوری در حالی صورت می‌گیرد که برادرش در خطر اعدام قرار دارد.

این وضعیت نگرانی شدید خانواده این دو را به دنبال داشته است.

لازم به ذکر است که اتهامات انتسابی به هر دو نفر هنوز به اثبات نرسیده و آنها از حق قانونی دفاع از خود در دادگاه عادلانه برخوردار هستند.

همچنین، تعیین وثیقه میلیاردی برای آزادی رعنا کورکوری، مغایر با اصل عدالت و انصاف است و امکان دسترسی به حق آزادی را برای بسیاری از افراد، از جمله افراد کم‌بضاعت، سلب می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید