وریشه مرادی؛ همچنان در زندان اوین و بلاتکلیفی پس از نزدیک به یک سال

وریشه مرادی

وریشه مرادی، فعال سیاسی کرد که به اتهام بغی بازداشت شده است، علیرغم گذشت نزدیک به یک سال از زمان دستگیری، همچنان در زندان اوین به سر می‌برد. او در حال حاضر در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز هیچ حکمی برای او صادر نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم مرادی از اواسط اردیبهشت ماه به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی ممنوع التماس و ملاقات شده بود که این محرومیت‌ها کماکان ادامه دارد.

او نزدیک به یک سال است که در بازداشت است. اولین جلسه دادگاه او در تاریخ ۲۷ خردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. اتهامات او بغی و عضویت در یکی از گروه‌های اپوزیسیون مخالف نظام است. هنوز زمان برگزاری جلسه دوم دادگاه تعیین نشده است.

خانم مرادی از اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به دستور قاضی صلواتی از ملاقات و تماس تلفنی با خانواده و وکیل خود محروم شده است.

وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. او نهایتا در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲ با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

خانم مرادی اهل سنندج است. در بهمن ماه سال گذشته توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام شد.

در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال جاری نیز جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم مرادی به دلیل عدم حضور مستشار محمدرضا عموزاد برگزار نشد.

لازم به ذکر است که: خانم مرادی از بیماری‌های متعددی از جمله درد مفاصل و کمر رنج می‌برد و به سختی قادر به راه رفتن است.

او از زمان بازداشت تاکنون با کاهش وزن شدیدی مواجه شده است.

وی در چند ماه اخیر به دلیل بیماری دو بار به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده است، اما رسیدگی تخصصی صورت نگرفته و تنها پزشکان بیمارستان به معاینه او اکتفا کرده‌اند.

اکنون نیز در بهداری زندان که از امکانات لازم بهره‌مند نیست، فیزیوتراپی را شروع کرده است.

بازداشت و بلاتکلیفی وریشه مرادی و نقض حقوق او در زندان، نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید