رضا عرب‌پور؛ همچنان در بلاتکلیفی پس از بیش از ۲۰ ماه زندان

رضا عرب‌پور

رضا عرب‌پور، متهم سیاسی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت بیش از ۲۰ ماه از زمان دستگیری، همچنان در زندان شیبان اهواز به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، او در حال حاضر در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز هیچ حکمی برای او صادر نشده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عرب‌پور و تعدادی دیگر از متهمان هم‌پرونده او، از جمله محسن احمدپور، بهمن بهمنی، رسول بداغی، وحید عباسی و اسماعیل موسوی نظری، در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

اتهامات این افراد محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی عنوان شده است.

عرب‌پور در دادگاه حضور داشت و به اتهامات علیه خود از خود دفاع کرد.

هنوز تکلیف دو تن دیگر از متهمان این پرونده به نام‌های صادق قاسمی و بهروز سلحشور که به دلیل بیماری و عدم ابلاغ صحیح در جلسه حضور نداشتند، مشخص نشده است.

رضا عرب‌پور، محسن احمدپور، بهمن بهمنی، رسول بداغی، وحید عباسی، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری در آبان ۱۴۰۱ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

کیفرخواست پرونده این افراد با اتهامات محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی به شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز ارجاع شده بود.

از میان این افراد، تاکنون بهمن بهمنی، محسن احمدپور، وحید عباسی، اسماعیل موسوی نظری و بهروز سلحشور با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب‌پور و دیگر متهمان این پرونده، نقض حقوق بشر و مغایر با قوانین دادرسی عادلانه است.

فعالان حقوق بشر و مدنی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این افراد و همچنین برگزاری دادگاه عادلانه برای آنها هستند.

لازم به ذکر است که اتهامات انتسابی به این افراد هنوز به اثبات نرسیده و آنها از حق قانونی دفاع از خود در دادگاه عادلانه برخوردار هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل