رضا عرب‌پور؛ همچنان در بلاتکلیفی پس از بیش از ۲۰ ماه زندان

رضا عرب‌پور

رضا عرب‌پور، متهم سیاسی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت بیش از ۲۰ ماه از زمان دستگیری، همچنان در زندان شیبان اهواز به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، او در حال حاضر در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز هیچ حکمی برای او صادر نشده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عرب‌پور و تعدادی دیگر از متهمان هم‌پرونده او، از جمله محسن احمدپور، بهمن بهمنی، رسول بداغی، وحید عباسی و اسماعیل موسوی نظری، در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

اتهامات این افراد محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی عنوان شده است.

عرب‌پور در دادگاه حضور داشت و به اتهامات علیه خود از خود دفاع کرد.

هنوز تکلیف دو تن دیگر از متهمان این پرونده به نام‌های صادق قاسمی و بهروز سلحشور که به دلیل بیماری و عدم ابلاغ صحیح در جلسه حضور نداشتند، مشخص نشده است.

رضا عرب‌پور، محسن احمدپور، بهمن بهمنی، رسول بداغی، وحید عباسی، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری در آبان ۱۴۰۱ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

کیفرخواست پرونده این افراد با اتهامات محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی به شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز ارجاع شده بود.

از میان این افراد، تاکنون بهمن بهمنی، محسن احمدپور، وحید عباسی، اسماعیل موسوی نظری و بهروز سلحشور با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب‌پور و دیگر متهمان این پرونده، نقض حقوق بشر و مغایر با قوانین دادرسی عادلانه است.

فعالان حقوق بشر و مدنی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این افراد و همچنین برگزاری دادگاه عادلانه برای آنها هستند.

لازم به ذکر است که اتهامات انتسابی به این افراد هنوز به اثبات نرسیده و آنها از حق قانونی دفاع از خود در دادگاه عادلانه برخوردار هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید