مرضیه ریگی خالص همچنان در بازداشت و بی‌خبری؛ ۵۵ روز بدون هیچ اطلاعی

بازداشت زنان

مرضیه ریگی خالص، شهروند اهل زاهدان، ۵۵ روز است که در بازداشت و بی‌خبری به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای امنیتی دلیل بازداشت او را فعالیت‌های همسرش در فضای مجازی عنوان کرده و از او خواسته‌اند که همسرش خود را به نهادهای امنیتی معرفی کند.

خانم ریگی خالص در تاریخ دهم خردادماه ۱۴۰۳ برای حضور در مراسم عروسی یکی از بستگان خود از زاهدان به شهر فاضل آباد در استان گلستان سفر کرده بود. او در منزل پدر خود ساکن بود که ماموران اداره اطلاعات گرگان با ورود به منزل، او را بازداشت کردند.

گفته می‌شود دلیل بازداشت این زن، معرفی همسرش به نهادهای امنیتی است. ماموران مدعی هستند که همسر خانم ریگی خالص در فضای مجازی علیه نظام فعالیت می‌کرده است.

خانم ریگی خالص در مدت بازداشت دو بار با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کرده است. با این حال، تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری او به دست نیامده است، موضوعی که نگرانی نزدیکان او را افزایش داده است.

مرضیه ریگی خالص متولد ۱۱ مهر ۱۳۷۴، فرزند عبدالله، متاهل و مادر دو فرزند است. او اهل و ساکن زاهدان می‌باشد. هویت همسر وی نیز داوود ریگی، فرزند جمعه، اهل و ساکن زاهدان احراز شده است.

بازداشت مرضیه ریگی خالص و بلاتکلیفی او در مورد حقوق بشر و آزادی‌های مدنی او نگرانی‌های جدی ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که اتهامات انتسابی به خانم ریگی خالص هنوز به اثبات نرسیده و او از حق قانونی دفاع از خود در دادگاه عادلانه برخوردار است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید