سرین کرتیس همچنان در بلاتکلیفی؛ ۱۲۳ روز بازداشت بدون آزادی موقت

سرین کرتیس

سرین کرتیس (بدیعی)، شهروند دوتابعیتی ایرانی-نیوزیلندی که به “شاهزاده سرین” مشهور است، بیش از ۱۲۳ روز است که در ندامتگاه مرکزی کرج به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هنوز هیچ‌گونه اقدامی برای آزادی موقت او صورت نگرفته و او همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

کرتیس در ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. او پس از بازداشت به سلول انفرادی در ندامتگاه مرکزی کرج منتقل و اواخر خردادماه به بند ۱۵ این زندان منتقل شد.

اتهامات علیه او شامل توهین به مقدسات، آتش زدن کتاب مقدس، تبلیغ علیه نظام و تشویق مردم به فحشا و فساد از طریق انتشار فایل‌های مستهجن در فضای مجازی است.

کرتیس متولد ۱۳۵۲ و فرزند جلال بدیعی، رییس ساواک قم در زمان حکومت پهلوی است. او پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد و در سال‌های اخیر با انتشار ویدیوهای جنجالی در شبکه‌های اجتماعی از دین اسلام، مذهب شیعه، قرآن و حکومت جمهوری اسلامی انتقاد می‌کرد.

بازداشت سرین کرتیس با واکنش‌های مختلفی از سوی گروه‌های مختلف حقوق بشری و فعالان مدنی روبرو شده است.

بسیاری از این گروه‌ها، بازداشت او را نقض حقوق بشر و آزادی بیان دانسته و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شده‌اند.

هنوز سرنوشت نهایی کرتیس مشخص نیست و او همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

لازم به ذکر است که اتهامات انتسابی به سرین کرتیس هنوز به اثبات نرسیده و او از حق قانونی دفاع از خود در دادگاه عادلانه برخوردار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل