جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی تعقیب و گریز و واژگونی خودرو در میناب

مجید غریب شاهی

شامگاه چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳، در پی تعقیب و گریز یک خودروی سوختبر در محور میناب به هشتبندی توسط نیروهای یگان امداد شهرستان میناب، خودرو واژگون و دچار حریق شد که متاسفانه راننده آن، یک سوختبر بلوچ، جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت این سوختبر جان‌باخته، مجید غریب شاهی، ۲۲ ساله، فرزند باروم، مجرد و اهل روستای گوسمند از توابع شهرستان میناب توسط منابع موثق تایید شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شامگاه ۲۷ تیر، ماموران یگان امداد میناب در حال تعقیب و گریز یک خودروی سوختبر در محور میناب به هشتبندی بودند که در نزدیکی روستای گوسمند، ناگهان لاستیک خودرو سوختبر ترکیده و منجر به واژگونی و آتش‌سوزی آن شد. متاسفانه راننده خودرو در دم جان باخت.

فقدان فرصت‌های شغلی در سیستان و بلوچستان، سوختبری را به اجبار تنها راه امرار معاش بسیاری از شهروندان بلوچ تبدیل کرده است. این افراد که از سر ناچاری و بیکاری به این شغل کاذب و پرخطر روی می‌آورند، بارها هدف تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی قرار گرفته و یا در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ مجید غریب شاهی بار دیگر بر مخاطرات شغلی سوختبران در ایران، به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، تاکید می‌کند. فعالان حقوق بشر و مدنی بارها خواستار اقدامات جدی برای رفع فقر و ایجاد فرصت‌های شغلی در این منطقه شده‌اند تا از وقوع چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید