نسیم غلامی سیمیاری؛ بلاتکلیفی در زندان اوین پس از محاکمه‌ای جنجالی

نسیم غلامی سیمیاری

نسیم غلامی سیمیاری، فعال مدنی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری “زن، زندگی، آزادی”، پس از گذشت ۴۲۸ روز از بازداشت، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. او که در دهم تیرماه سال جاری در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد، هنوز منتظر صدور حکم نهایی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، غلامی سیمیاری در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او به همراه هفت نفر دیگر از جمله حمیدرضا سهل‌آبادی، امین سخنور، علی هراتی مختاری، حسین محمدحسینی، امیر شاه‌ولایتی، احسان روازژیان و حسین اردستانی در یک پرونده مشترک متهم شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، اتهامات سنگینی از جمله “بغی” (قیام مسلحانه علیه نظام) علیه این افراد مطرح شده است. بغی از جمله اتهامات امنیتی در نظام قضایی ایران است که می‌تواند مجازات‌های سنگینی از جمله اعدام را به دنبال داشته باشد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این هشت نفر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. جلسه‌ای که به گفته فعالان حقوق بشری، سرشار از تخلفات قانونی و نقض حقوق متهمان بوده است.

غلامی سیمیاری و سهل‌آبادی، دو تن از متهمان این پرونده، در جریان دادگاه اتهامات وارده را به شدت رد کرده و اذعان داشتند که تحت شکنجه و فشار نهادهای امنیتی مجبور به اعتراف اجباری شده‌اند.

با توجه به اتهامات سنگینی که علیه این افراد مطرح شده و سابقه صدور احکام سنگین برای متهمان مشابه در نظام قضایی ایران، نگرانی‌های زیادی در مورد سرنوشت آنها وجود دارد.

فعالان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی بارها خواستار آزادی فوری و محاکمه عادلانه این افراد شده‌اند. آنها همچنین بر توقف شکنجه و بدرفتاری با متهمان در زندان تاکید کرده‌اند.

نسیم غلامی سیمیاری و دیگر متهمان این پرونده، در شرایطی بلاتکلیف در زندان اوین به سر می‌برند که امیدی به عدالت در نظام قضایی فعلی ایران برای آنها متصور نیست. با این حال، صدای آنها همچنان خاموش نشده و تلاش‌ها برای احقاق حقوقشان ادامه دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید