ممنوعیت تماس و ملاقات پخشان عزیزی و الهه فولادی در زندان اوین

پخشان عزیزی و الهه فولادی

پخشان عزیزی و الهه فولادی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از اواسط تیرماه سال جاری به دستور کمیته انضباطی این زندان از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این محرومیت از شانزدهم تیرماه اعمال شده است.

پخشان عزیزی، اهل مهاباد، در سیزدهم مرداد ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی مدت‌ها از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بود و پس از چهار ماه بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم عزیزی در هشتم خردادماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد و وی از بابت اتهاماتی از جمله عضویت در جمعیت‌های معارض کشور به دفاع از خود پرداخت.

خانم عزیزی در بهمن ماه سال گذشته در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امنیت اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود و کیفرخواست پرونده وی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود.

الهه فولادی، دیگر زندانی سیاسی این پرونده، در بهمن ماه ۹۸ به همراه همسرش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی اوایل مردادماه ۹۹ با تودیع وثیقه و پس از اتمام مراحل بازجویی آزاد شد.

خانم فولادی مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به پنج سال حبس محکوم شده بود و در تاریخ ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲، مجددا بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

تاکنون گزارشی از دلایل این محرومیت توسط مقامات قضایی یا امنیتی ارائه نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید