روح الله خسروی: یازده ماه بلاتکلیفی در زندان شیبان

روح الله خسروی

روح الله خسروی، شهروند اهل ایذه، که در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، همچنان در زندان شیبان اهواز به سر می‌برد و وضعیت او بلاتکلیف است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تاکنون ۱۱ ماه از بازداشت آقای خسروی می‌گذرد، اما او کماکان از حق دسترسی به وکیل محروم مانده و هیچ اطلاعی از اتهامات مطروحه علیه وی در دست نیست.

این در حالی است که آقای خسروی سرپرست مادر خود نیز بوده و تداوم بازداشت او تاثیرات مخربی بر وضعیت بیماری مادرش گذاشته است.

روح الله خسروی، متولد ۱۳۶۸، متاهل و دارای دو فرزند دختر و پسر است. او در اول شهریور ۱۴۰۲ در ایذه بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

بازداشت و بلاتکلیفی شهروندان در ایران، مشکلی فراگیر و نگران‌کننده است که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این افراد به دلایل مختلفی از جمله فعالیت‌های سیاسی، مذهبی، قومیتی، یا اتهامات جنایی، بدون طی مراحل قانونی و دسترسی به حقوق اولیه خود، روانه زندان می‌شوند و سرنوشت آنها در ابهام باقی می‌ماند.

تاثیرات اینگونه بازداشت‌ها بسیار فراتر از فرد بازداشت شده است و شامل خانواده، دوستان و جامعه او نیز می‌شود. این افراد در معرض شکنجه و بدرفتاری، محرومیت از مراقبت‌های پزشکی، عدم دسترسی به وکیل و محاکمه عادلانه قرار می‌گیرند.

بلاتکلیفی و ناآگاهی از سرنوشت فرد بازداشت شده، علاوه بر مشکلات روحی و روانی برای او، رنج و اضطراب مضاعفی را به خانواده و نزدیکانش تحمیل می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید