بازداشت و بلاتکلیفی از عثمان مامه، ۶۲۶ روز از زمان دستگیری، او گذشت

عثمان مامه

عثمان مامه، شهروند ساکن بوکان علیرغم گذشت ۶۲۶ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد. بی خبری مطلق از وضعیت وی، موجب افزایش نگرانی خانواده و اطرافیان این شهروند بازداشتی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم گذشت ۶۲۶ روز از زمان دستگیری آقای مامه و پیگیری های خانواده وی از مراجع امنیتی و قضایی، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی روشن در خصوص وضعیت این شهروند خودداری می کنند.

آقای مامه از زمان بازداشت تاکنون تماسی با خانواده خود نداشته و این موضوع بر نگرانی‌های خانواده و نزدیکان او افزوده است. تنها پاسخ نهادهای امنیتی این است که اگر وی فوت کرده بود اطلاع داده می شد.

عثمان مامه، پنجاه و پنج ساله در تاریخ بیست و هفتم آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

بازداشت و بلاتکلیفی شهروندان در ایران، مشکلی فراگیر و نگران‌کننده است که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این افراد به دلایل مختلفی از جمله فعالیت‌های سیاسی، مذهبی، قومیتی، یا اتهامات جنایی، بدون طی مراحل قانونی و دسترسی به حقوق اولیه خود، روانه زندان می‌شوند و سرنوشت آنها در ابهام باقی می‌ماند.

تاثیرات اینگونه بازداشت‌ها بسیار فراتر از فرد بازداشت شده است و شامل خانواده، دوستان و جامعه او نیز می‌شود. این افراد در معرض شکنجه و بدرفتاری، محرومیت از مراقبت‌های پزشکی، عدم دسترسی به وکیل و محاکمه عادلانه قرار می‌گیرند.

بلاتکلیفی و ناآگاهی از سرنوشت فرد بازداشت شده، علاوه بر مشکلات روحی و روانی برای او، رنج و اضطراب مضاعفی را به خانواده و نزدیکانش تحمیل می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید