فاطمه تدریسی به دلیل وخامت حال به بهداری زندان منتقل و موقتا اعتصاب خود را متوقف کرد

فاطمه تدریسی

فاطمه تدریسی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج، که از ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در اعتصاب غذا به سر می‌برد، روز یکشنبه ۲۴ مردادماه به دلیل افت فشار خون ناشی از اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل و سرم تزریق شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم تدریسی پس از دریافت سرم و به دلیل وخامت حال، موقتا به اعتصاب غذای خود پایان داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وی به خواسته خود که اعزام به مرخصی با پابند الکترونیکی بود، دست نیافته و حتی از سوی مسئولین زندان مورد تهدید قرار گرفته است که در صورت تکرار اعتصاب غذا به زندان دیگری در شهرهای محروم منتقل خواهد شد.

فاطمه تدریسی در اعتراض به شرایط نامناسب زندان و عدم امکان استفاده از مرخصی، دست به اعتصاب غذا زده بود.

وی توسط دادگاه انقلاب کرج به اتهامات متعددی از جمله “اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور” در مجموع به ۶ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده است.

اعتصاب غذای فاطمه تدریسی بار دیگر بر وضعیت وخیم زندانیان سیاسی در ایران، به ویژه زنان زندانی، و نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های این کشور تاکید می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشری ضمن ابراز نگرانی عمیق از وضعیت سلامتی فاطمه تدریسی و دیگر زندانیان سیاسی، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستند.

همچنین از مقامات قضایی و امنیتی ایران می‌خواهند به آزار و اذیت و سرکوب زندانیان سیاسی پایان داده و به خواسته‌های مشروع آنها از جمله حق برخورداری از مرخصی و مراقبت‌های پزشکی مناسب احترام بگذارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید